första dagen på nya året.

Gårdagskvällen blev himla lyckad tycker jag!
Jag och N åkte och handlade med mamma. Eftersom vi insåg klockan 3 att alla mataffärer stängde klockan 4 så gav det oss inte så mycket tid att möta upp Erika och Seb för att handla tillsammans som egentligen var planen. Sen åkte jag och N in till Lund och hämtade upp dem och champangen runt 6-tiden.

image3image4image5

Vi åt hur mycket som helst och ändå var det galet mycket rester när vi var klara. Sen spelade vi lite spel (vi hade väldigt roligt åt Seb som hade svårt att förstå att vi spelade med kronor och inte pund) och vid halv 12 åkte vi in till Lund för att fira 12-slaget i Lundagård. Därinne mötte vi en massa folk som var mer eller mindre packade, men det var faktiskt skönt att komma hem vid halv 2 och veta att jag inte behövde tillbringa hela morgondagen i sängen.

Jag har aldrig riktigt fattat det här med nyårshetsen.
Ångest för att hitta den perfekta klänningen, perfekta festen, spendera kvällen med rätt männniskor osv. Det lär ju faktiskt komma fler fester att gå på, och fler nyårsaftnar att fira. Mina roligaste/bästa/finaste minnen har i alla fall inte varit under en nyårskväll, så varför stressa upp sig?

Idag ska jag och älskling nog bara ta det lugnt.
Ska försöka få honom att gå med på att äta frukost snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0